.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار فتا مازندران به زائران اربعین

شمال نیوز: پليس فتا مازندران از وقوع کلاهبرداری‌های مالی از شهروندان در فضای مجازی تحت عنوان سفر به عتبات عالیات خبر دادوگفت: زائران حسيني هنگام تهیه بلیط سفر به عتبات عالیات از سایت‌های اینترنتی توجه کنند، در دام سايت جعلی قرار نگیرند.

ببه گزارش شمال نیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس  سرهنگ حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران به كلاهبرداري هاي اينترنتي از زائران اربعين اشاره كرد وعنوان داشت: حساسیت زیاد، کمبود زمان و وقت و در نهایت دقت پایین کاربران در این ایام حساس می‌تواند آسیب‌هایی را برای آنان به دنبال داشته باشد، هنگام تهیه بلیط های سفر به کربلا در اربعین حسینی حتماً از مراکز تعیین شده مناسب و مطمئن اقدام نماید.
 

وي افزود:زائران اربعين اگر از طریق سایت‌های اینترنتی اقدام به تهیه و پرداخت هزینه‌ها می‌نمایند حتماً از سایت‌های معتبر و مطمئن و با وارد کردن آدرس دقیق سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت در این خصوص اقدام نمایند تا در صفحات فیشینگ یا جعلی در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید.

 
سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: کاربران همواره باید آدرس درگاه‌های بانکی را چک کنند، زیرا بزهکاران با استفاده از لوگوهای بانک‌ها درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی می‌توانند حساب بانکی افراد را خالی کنند.

 
وي با بيان اينكه مهمترین اصل در خریدهای اینترنتی، خرید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک است، گفت: به تازگی مشاهده شده برخی از سودجویان سایبری با جعل نماد اعتماد الکترونیک (enamad) به دنبال سرقت اطلاعات بانکی كاربران هستند. کاربران برای صحت نماد با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک در صفحه فروشگاه اینترنتی صفحه‌ای برای فرد باز می‌شود که مشخصات فروشگاه اینترنتی و تاریخ اعتبار آن درج شده است.

 
سرهنگ محمدنژاد بيان داشت: زائران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از مکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی استفاده کنند.
 

وي افزود: شهروندان از ارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده و اسکن مدارک خود را نیز در مکان های مجاز ثبت نام ارسال کنند.

 
رئيس پليس فتا مازندران خاطرنشان کرد‌: شهروندان گرامی در صورت مشکوک شدن به صفحات و درگاه‌های پرداخت بانکی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک ثبت گزارشات مردمی نسبت به اعلام سایت جعلی اقدام نمایند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.